Cum sa folosesti Profilul de Facebook ca Avatar pentru Pagina de Vanzare

Asa cum am spus si in ultimul meu ebook “7 reguli de marketing care fac vanzarea inutila“, cand creezi un mesaj de marketing trebuie sa pui focus pe valoare, nu pe produs.

Pe produs e usor sa pui focus, si asta fac cei mai multi. De aceea mesajul lor de marketing este slab.

In schimb ceea ce iti recomand este sa pui focus pe valoare. Asta este cel mai greu de facut dar si cel mai eficient mod de a te promova.

Pentru a te focusa pe valoare trebuie sa stii si ce este valoros pentru client, nu pentru tine.

Cea mai buna modalitate de a afla asta este prin discutii cu clientii. Cum eu nu am de cele mai multe ori aceasta oportunitate, deoarece creez oferte pentru firme adresate clientilor lor, trebuie sa gasesc alte solutii.

Una din ele este sa intreb antreprenorul afacerii sau personalul. Insa si aici pot aparea probleme avand in vedere ca ei nu au experienta de marketing necesara, plus ca pot fi subiectivi.

Asa ca una din variantele secrete pe care le folosesc este sa intru pe pagina de facebook si acolo mai uit la mesaje (mi se ofera drepturi de administrare).

Cand intru in mesaje, de regula nu gasesc mare lucru. Cam toate sunt ceva de genul: “M-ar interesa…” si “Cat costa?”.

Asa ca ceea ce fac este ca intru pe profilele celor care au lasat acele mesaje. Ma asigur ca este cineva care a cumparat de la clientul meu.

De exemplu, unul din clientii mei vinde mobila horeca. Iar acum lucrez la o oferta pentru mobilier de evenimente. Asa ca din aceste mesaje imi aleg un client care are un salon de evenimente.

Ceea ce fac mai departe este ca ma uit la postarile de pe profilul lui de facebook. Vad ca posteaza in mod repetitiv poze cu aceleasi pizza, sau aceleasi poze cu salonul lui.

Cand cineva comenteaza ca arata bine pizza, el raspunde cu “Te astept cu drag”

Se vede ca pune multa pasiune in afacerea lui si ca isi calculeaza cu atentie investitiile.

La o poza in care era el si prietenul lui, primeste un comentariu de la cineva: “Nu stiam ca esti gay”. La care el da o replica: “Mancami-ai p…” Evident, nu putea sa fie decat o injuratura cu aspect culinar…

Ceea ce incerc sa realizez aici este sa ma pun in pielea clientului, sa creez un avatar. In acest moment nu mai conteaza ce imi place mie, ce cred eu, care sunt convingerile mele, etc. Acum este totul despre el.

Unele aspecte ale acestui client s-ar putea sa nu imi placa, dar nu asta e ideea. Trebuie sa il accept asa cum e.

Acum, trebuie sa inteleg cum gandeste el cand vine vorba de investitia in mobilier pentru salonul lui. Ce il motiveaza sa plateasca pretul premium pentru scaune si mese de lux?

Raspunsul cu care am venit este ca el crede in adancul lui ca daca va cumpara acel mobilier, va fi mai usor pentru el sa convinga clientii sa aleaga salonul lui. Inclusiv si ei vor accepta sa plateasca un pret premium.

Acum daca intram si mai adanc in acest personaj, vom descoperi ca motivul pentru care vrea sa isi creasca vanzarile este ca vrea sa investeasca si in alte afaceri, inclusiv sa isi cumpere lucrurile scumpe la care viseaza.

Ideea este  ca sunt multe subiecte care reies din acest avatar realizat prin urmarirea profilului de facebook. Insa ceea ce trebuie urmarit este mesajul de marketing care il va face sa tresara, sa reactioneze.

Din momentul in care ai identificat mesajul castigator, ai o oferta care genereaza o multime de lead-uri interesate.

Sper ca ti-a placut ideea. Astept sa imi scrii la comentarii rezultatele obtinute prin acest proces.