Mai merge Optimizarea SEO?

Azi am scris un articol pe Marketnet despre Optimizarea SEO in care demonstram faptul ca Google uraste SEO.

De curand a inceput sa afiseze anunturi adwords pentru orice cuvant cheie care continea “Optimizare SEO”.

Asa ca acum intervine intrebarea: Se mai marita sa ne optimizam articolele sau site-urile? Google pare destul de pornit. Oare mai are efect?

Cu siguranta da! Insa acum trebuie sa acordam mult mai mare atentie utilizatorului decat regulilor SEO. Un articol neoptimizat insa apreciat de vizitatori are mult mai mari sanse sa urce in topul cautarilor.

Ce s-a schimbat in toti acesti ani?

Imi amintesc cum acum vreo 10 ani, cand faceam blogging, atrageam cu usurinta trafic, nu era nevoie sa ma promovez.

la fiecare articol pe care il scriam aveam zeci sau chiar sute de comentarii.

Era putina informatie, oamenii erau in cautare.

Acum informatia nu mai este asa de mult cautata, vine ea la noi.

Daca ai o afacere acum probabil te intrebi: “Mai este cazul sa apelez la o agentie SEO?”

Da, poti face asta. Insa inainte de a apela asigura-te ca site-ul tau e pregatit pentru SEO, asa cum trebuie sa fie pregatit si pentru trafic platit.

Cand platesti per click ai grija ca totul sa fie impecabil, convingator, astfel incat sa iti returnezi investitia si sa obti profit.

La fel e cazul si in SEO. Inainte de a ajunge pe prima pagina, pregateste-ti continutul de cea mai buna calitate pentru vizitator.

Cum poti face asta? In articolul de pe marketnet am impartasit formula mea de realizare a articolului in 3 zile. Asta te va ajuta sa creezi cel mai apreciat articol posibil.

In schimb, pe acest blog, nu respect aceasta regula. Am decis sa il folosesc oarecum ca pe un jurnal. Imi impartasesc gandurile, ma ajuta sa gasesc idei noi.

Articolele de pe acest blog nu le editez, nu le corectez. Le scriu exact cum gandesc acum.

Ma va ajuta asta in vreun fel? Pe mine deja ma ajuta. Pe tine, sper ca informatiile pe care le impartasesc liber aici sa te ajute. Insa cel mai important este ca probabil vei ajunge sa ma cunosti mai bine astfel.

Cred ca asta ar fi o idee buna si pentru tine, sa ai 2 bloguri. Pe cel al afacerii creezi continut bine structurat, plin de valoare, editat. Pe cel personal, iti impartasesti experienta. O sa iti placa sigur.

Dar acum sa ne intoarcem la subiectul articolului. Cum va arata SEO peste 10 ani? Va mai exista?

Da, va exista, insa lucrurile se vor schimba intr-o asa masura incat oamenii nu vor mai cauta asa de mult cuvantul cheie, vor cauta persoana sau brandul corespunzator cuvantului cheie.

Deja am vazut asta intamplandu-se. Intr-un raport de analiza concurentiala, 40% din totalul traficului SEO a 4 site-uri concurente, provenea dintr-un singur cuvant. Acel cuvant era numele firmei respective.

De fapt, acele 12.000 de cautari lunare pentru brand reprezenta un volum mai mare decat totalul cautarlor pentru orice alt cuvant cheie pentru celelalte site-uri.

Asa ca tine cont de acest aspect: Pe masura ce Social Media evolueaza, SEO va fi mai mult despre Brand.