Preluarea Comenzii nu inseamna Vanzare

Cand ai inceput afacerea ai facut tot posibilul sa o faci sa mearga si sa creasca.

Ai „tras cu dintii” de fiecare comanda, ai dat o multime de telefoane, ai mers la nenumarate intalniri.

Insa dupa un timp lucrurile au inceput sa mearga bine.

Comenzile au inceput sa intre in mod natural, ne-am focusat mai mult pe servirea clientilor.

Problema aici este ca ne-am mutat de la actiunea proactiva de „vanator”, la cea pasiva de „fermier”.

Nu mai prospectam…

Lock Content Here

Nu mai sunam clientii cand nu am mai auzit de ei de luni bune…

Nu mai intrebam clientii daca ar dori sa cumpere si altceva de la noi…

Pentru ca acum suntem in afacerea de „servire” a clientilor si de „raspundere” la problemele lor.

Reactionam la cererile primite.

Insa nu mai actionam proactiv.

Desigur, afacerea poate prospera si asa, insa este problematic din punct de vedere al vanzarilor.

Nu detii control asupra vanzarilor.

Nu poti crea nicio strategie deoarece esti total dependent de cererile pe care le primesti.

Daca ai comenzi multe, ai o luna buna.

Daca ai comenzi putine, ai o luna slaba.

Nu exista un plan iar succesul lunii viitoare este imprevizibil.

De aceea spun: Preluarea Comenzii NU inseamna Vanzare

Iata cateva actiuni proactive la care ai putea apela zilnic:

  • Suna 5 clienti vechi care nu au mai cumparat de ceva timp
  • Suna 5 prospecti care nu ti-au dat un raspuns
  • Intreaba 5 clienti astfel: „Ce altceva cumperi din alta parte si te-as putea ajuta eu?”
  • Intreaba 5 clienti carora tocmai le-ai vandut astfel: „Pe cine mai cunosti la fel ca tine?”
  • Trimite email-uri la 5 clienti sau un newsletter la baza ta de date

E timpul sa preiei controlul asupra vanzarilor, altfel vor veni alte afaceri din urma care sunt flamande si prin actiunile lor proactive iti vor castiga clientii.

Vrei sa iti fac o propunere pe parte de marketing si vanzari? Solicita o Evaluare aici