Sfarsitul Marketingului de “taraba”

Mai stii cum era inainte? Iti faceai un magazin online, puneai cateva produse, faceai putin SEO sau cateva reclame si vanzarile incepeau sa curga.

Vremuri bune, ce sa zic…

Problema este ca lucrurile nu mai stau asa acum, insa multi continua sa opereze la acelasi nivel.

Noii si chiar vechii antreprenori inca isi mai inchipuie ca site-ul si produsele este tot ce au nevoie pentru a obtine vanzari online. Iar cand lucrurile nu se intampla cum vor ei devin furiosi sau dau vina pe colaboratori sau pe orice altceva le mai sta in cale.

Ceea ce trebuie ei sa inteleaga este ca epoca marketingului de taraba a luat sfarsit.

Ce vor acum clientii? Vor sa te cunoasca mai bine!

Da, intr-o era in care suntem supra saturati de informatie, ei vor mai multa informatie despre tine.

Ei au in continuare nevoia de a cumpara insa pur si simplu vor sa fie foarte, foarte siguri ca iau o decizie buna cu tine.

Poti spune: Nu e adevarat, ei sunt interesati doar de pret!

Mult succes daca tu crezi asta. Tine cont ca pretul il poti scadea pana la un anumit nivel. Iar altii care vor acelasi lucru ca si tine vor scadea si ei pretul. iar a concura pe pret nu e o strategie buna pentru tine, ci doar pentru client.

Ba chiar, de multe ori, pretul mic afecteaza clientul. El poate decide sa cumpere din alta parte unde pretul este mai mare si deci calitatea mai buna.

Deci, cum poti lupta impotriva pretului?

Prin comunicare! Spune mai multe despre produsul tau si mai des.

Personal am trecut printr-o astfel de experienta in urma cu cateva zile. Am vazut produsul care ma interesa pe 2 site-uri. Am cumparat de pe site-ul unde pretul era mai mare pentru ca mi-a placut prezentarea.

Le-am si spus la telefon: Am vazut in alta parte cu 30 lei mai ieftin, insa am cumparat de la voi pentru ca imi place cum descrieti produsele.

Concluzie!

Daca vrei o afacere online (indiferent daca vinzi produse sau servicii), trebuie sa tii cont ca nu mai poti fi static, nu mai poti doar sa afisezi produsele si sa astepti clientii. Trebuie sa fii dinamic. Posteaza, scrie des, fa videoclipuri, fa tot timpul ceva pentru a fi in atentia audientei tale.

Iar intr-o zi se va intampla minunea! Oamenii vor incepe sa te urmareasca tot mai des. Audienta incepe sa creasca. Vanzarile depasesc asteptarile. Concurenta se intreaba ce faci de le furi toti clientii.

Insa tine minte, toate aceste lucruri se vor intampla atata timp cat iti mentii sau cresti fluxul de comunicare si atentie fata de audienta ta.